A LA SALA

Últimes activitats (2021)

Siempre a la verita tuya (2018)

Autoria, direcció i interpretació Manuel Veiga | Ajudant de direcció Mercè Cervera | Disseny d’il·luminació Josep María Cadafalch | Disseny de so Amadeu Solernou | Vídeo José Jiménez | Fotografia Dan Balboa i Migue Ángel Fernández | Espai escènic Jar Teatre | Disseny de vestuari Laura Cardoso | Producció Roseland S. L.

En plena dictadura, una artista de llegenda (Lola Flores) arrecerava entre els seus farbalans a uns homes perseguits per l’únic delicte de somniar en esdevenir “Zarzamoras” de perruca atzabeja. CURRO, el pare d’un d’aquests transformistes, ens explica avui l’assassinat del seu fill a mans de la intransigència.  Víctima d’una atàvica educació masclista concordant amb un país hereu del franquisme, mai va saber comprendre el trànsit del seu fill. Sols després de patir la bogeria del dol i l’alcohol,  CURRO trobarà un raig de llum dins la nit mitjançant un encontre fortuït amb LOLA FLORES. Serà ella qui el rescatarà del carrer i de la culpa, tot fent-li comprendre qui va ser realment LOLA TRANSFORMISTA. Per fi, CURRO gosarà verbalitzar allò que va callar quan el seu fill  li demanava carícies a crits silenciats.

* LOLA FLORES: Qui és que la podria interpretar?  Ningú.  Serà la llum que il·lumina la nit de CURRO l’encarregada de fer-la corpòria

Gost, la Mercè (2018)

Un espectacle-homenatge a l’ombrista internacional de Sant Sadurní d’Anoia, Mercè Gost, de la companyia La cònica/Lacònica. Una delícia pels sentits i sobretot, la vista. Llums i ombres i 3 dones treballant a escena amb la manipulació dels objectes, les formes de la llum, el cant, la música i la veu parlada. Amb Anna Subirana, Sylvia Kuchinow i Jordina Biosca.

Concert d’amor i de mort (2018)

Un espectacle de màxim continguts i mínim format. Tota la intensitat a les orelles.  Relats on l’amor i la mort conflueixen en un únic riu, amb tanta força i passió com la mateixa vida. 
Amb el suport d’una literatura i uns autors impecables: G.K. Chesterton, Mia Couto, Polgar, Quart, Aresti, Jesus Lizano, Mercè Rodoreda… 
I el so de la guitarra clàssica.
Amb Jordina Biosca (text) i David Garcia (guitarra clàssica). 

La pell escrita (2017)

Autoria Manel Bonany | Direcció Manel Dueso | Intèrprets Míriam Marcet | Coreografia Vero Cendoya | Producció Manuela Lorenzo

Una dona transgènere conserva la consciència més enllà de la mort. Els sentits, les sensacions, els records, la seva identitat… tot va desapareguent. Lluitadora fins a l’últim instant, s’aferra als records iles sensacions que encara pot evocar, moments-clau i decisions que l’han permès construir-se a ella mateixa. Però fins i tot més enllà de la mort el seu cos és perseguit pels qui no l’accepten. Els amics adolescents del seu jove amant han entrat al tanatori per fer mofa del seu cos i per despullar finalment el secret que la protegeix: “si és o no és una dona”.

Monòleg que presenta un personatge trangènere, fronterer entre l’home i la dona però també entre la vida i la mort, entre la llum i la foscor, entre la joventut i la maduresa, entre la plenitud i la pèrdua, i que s’erigeix en metàfora de la lluita que tots mantenim per ser acceptats i percebuts tal com nosaltres ens acceptem i percebem.

Hola, Federico (2017)

Basat en el llibre García Lorca en Cataluña d’Antonina Rodrigo | Dramatúrgia, direcció, escenografia i interpretació Assumpta Rojas | Correcció d’estil Maria López | Tècnic audiovisual i disseny gràfic Daniel Santamarta | Veus en off Manuel Veiga i Cristina Dilla | Música Arturo Blasco, Pep Mendoza, Assumpta Rojas i Ermile Levidze | Coreografia Santi Serratossa | Fotografia Teresa Santamarta

A partir del llibre ‘García Lorca en Cataluña’ d’Antonina Rodrigo, l’actriu artesenca Assumpta Rojas s’endinsa en la vida i obra de Federico García Lorca, en un monòleg que ens parla de la meravellosa personalitat del poeta i de la seva intensa i amorosa relació amb Catalunya, intercalant fragments dels seus poemes i cançons.
Des de la seva ànima de nen, les seves facetes de músic i joglar, de pintor; de la profunda empremta que va deixar a Catalunya; Cadaqués i la seva gran amistat amb Salvador i Anna M. Dalí; la presentació de la seva obra ‘Poeta en Nueva York’ a l’hotel Ritz; el seu compromís amb els ateneus catalans i la relació artística i personal amb la gran actriu catalana Margarida Xirgu, amb qui va estrenar al teatre de Barcelona, amb gran èxit de públic, ‘Mariana Pineda’, ‘Yerma’ i ‘Doña Rosita la soltera’.